06 September 2008

Doa Kekasih

Ya Allah
Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorangYang melabuhkan cintanya padaMu
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh cinta
Jagalah cintaku padaNya agar tidak melebihi
Cintaku padaMu

Ya Allah
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati
Seseorang yang hatinya tertaut padaMu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cintaMu

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling dari hatiMu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu
Ya Allah
Jika aku rindu
Jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurgaMu

Ya Allah
Jika aku menikmati cinta kekasihmu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bayangMu

Ya Rabbi
Pertemukanlah aku dengan seorang hambaMu
Yang dapat menjamin kehidupanku didunia yang fana ini
Supaya aku dan dia tetap patuh dan redha
Dengan kehendak dan iradahMu
Berilah taufik dan hidayahMu
Agar aku tetap mencintaiMu, orang yang mengasihiMu
Dan orang seorang yang dapat menjamin
Solatku, ibadatku, hidup dan matiku hanya untukMu
Amin

No comments: