29 December 2010

!mp!an hati 2011

Alahai. Dah nak 2011.
Lagi 2 hari hokayh.
2011 yang penuh dengan dup dap dup dap.
Yelah, sebab tidak tahu apa akan jadi untuk 2011.
Senarai apa yang perlu dibuat 2011 baru 9%...
Belum sepenuhnya siap.
Sebenarnya sayang nak tinggalkan 2010 ni.
Banyaknya impian yang saya tulis masa 2009 dah tercapai 2010.
Harap-harap impian 2011 yang saya tulis pada 2010 akan tercapai nanti.
Di atas kertas ni saya melakar sebuah impian.
Dan Dia kabulkan setiap permintaan saya.
Betapa saya sangat bersyukur dijadikan sebagai Rashidah Rashed.

p/s : ini bukan nak promosi blog !mp!an ye.

24 December 2010

Save the date

21 December 2010

Syabas

Lagi 10 hari je nak masuk 2011.
Nampaknya impian hati 2010 akan tinggal kenangan.
Kena siapkan impian baru.
Haa. Masuk kerja untuk hari Jumaat bukan 230 petang lagi.
Syabas!

20 December 2010

Ujian

Alhamdulillah.
Tempat ke-3 kategori 3 (Ok la tu. first time masuk okeh!)
Tak sia-sia kitorang kena marah, kena bising tiap-tiap malam training sampai la ke petak pertandingan.
Masa kategori 1 tu masing-masing macam tak cukup nafas.
Sekali kategori ketiga, haa...
Masing-masing jerit tak ingat dunia.
Bak kata jurulatih "Anggap Shida ni perampas lelaki korang".
Bunyi macam tak patut kan, tapi terpaksa.
Hahaha.
Jangan jadi betul-betul sudah. Saru.

Tambah seronok lagi bila Johan Kategori Putera ialah dari cawangan Melaka.
Macam bermimpi.
Memang berbaloi-baloi lah kitorang menjerit bagi sokongan.

PSSCM Melaka terbaik!

p/s : Kemenangan ini walau telah menjadi kenangan tetapi ia tetap ujian.

16 December 2010

Semoga berjaya

Malam ni malam terakhir kami semua training kat Melaka.
Sabtu ni penentu segalanya.
Kejohanan Wajadiri Peringkat IPT 1Malaysia.
UPSI, 18 Disember 2010.
Fokus mestilah nak habis cepat dan MENANG.

Untuk semua pesilat PSSCM Cawangan Melaka,
semoga dapat buat yang terbaik.

p/s : lepas ni mesti rasa rindu nak lari 10 pusingan masa malam-malam.
masa balik baju macam orang turun bendang.
masuk kereta siap lapik tempat duduk dengan kotak dan plastik hitam.
.sejak akhir-akhir ni macam kehilangan rentak menulis.

Tembak atau tebak




p/s : Hati kecilnya bukan mudah ditebak.
Cubalah.

12 December 2010

Gelak besar-besar

Sepatutnya 11 Disember 2010.
Oh Omot. Selamat hari lahir ke-23.
Semoga ceria-ceria selalu.
 p/s : tetiba macam "speechless" nak bagi ucapan panjang untuk Omot.
Harap-harap ada masa untuk gelak besar lagi dalam kereta. Haha.

09 December 2010

Desktop

Desktop background - mode nebula.
Cantik oh.
 Tiap-tiap 5 minit mesti nak pandang desktop. 
Oh oh oh.

p/s : dah semakin pandai menghitung hari.

08 December 2010

Karnival Wajadiri 1 Malaysia IPT

Hari ni dah 8 Disember 2010.
Pertandingan tu 18 Disember 2010.
Bermakna ada lagi SEPULUH HARI.

p/s : err, UPSI, tapi dirasmikan oleh Datuk Ali Rustam?
satu cabaran bagi Melaka.

01 December 2010

Antara fikiran dan emosi


"Berlatihlah agar dirimu bukan yang jenis suka membuat PERSEPSI atas apa jua perkara dan juga persepsi kepada keadaan atau juga kepada seseorang. Dirimu akan sempit…sakit yang parah.
Kita seharusnya menjadi kita yang sebenar…diri yang sejati. Diri yang seharusnya mengawal fikiran dan emosi. BERADA DI ATAS FIKIRAN DAN EMOSI…di atas rasa."
 -fuadlatip.com- 


p/s : andai kening yang tersenyum bisa dirakamkan, pasti sejarah akan terlakar.
sungguh, hari ni kening bagai ingin senyum sepanjang hari.

Selamat Hari Lahir ke-21. Daripada Afiqah.

p/s : Entry ni khas untuk Abg Afiq. Daripada Afiqah tau.
Afiqah baru lepas makan kek ni. Hehe.

Macam mana ni?
Abg Afiq dah 21 tahun. Afiqah 1 tahun pun belum tau.
Tapi takpe, video ni khas untuk Abg Afiq okeh!

video