25 May 2011

Bintang saya seakan hampir malap.

Saya dah tonton filem Nur Kasih The Movie.
Seronok ke tak?
Pada saya, cerita ni lebih berunsurkan islamik.
Ada unsur keinsafan dan kematian.
Kalau anda belum bersedia ke arah yang satu, terus terang saya cakap cerita ni lari dari harapan anda yang inginkan cerita ini sangat luar biasa. 
Filem ni sangat-sangat menuntut kita meletakkan diri bagaimana rasanya kehilangan orang yang tersayang dan kita sendiri yang akan meninggalkan orang yang kita sayang.
Tapi, pastikan kalau nak menonton,
sebelah anda BUKAN lelaki.
Risau dia akan tiba-tiba gelak di saat-saat anda sedang nak rasa sedih.
Memang sangat spoil.
Dan juga bukan kawan-kawan yang tak sekepala dengan anda.
Sebab filem ni perlukan fokus. 
Satu ketika anda hilang fokus, memang tak faham.
Tahap kesukaan saya biasa saja.
Cuma terasa betapa kematian tu seperti sangat menghampiri dan mengikuti saya setiap detik.

p/s : Tak reti nak beri bintang.



1 comment: