22 February 2012

Toreh Getah

A : "Cuti semester hari tu awak buat apa? Kerja ke?"

D : "Aah kak. Saya kerja. Saya pergi toreh getah."

A :"Awak toreh getah? Ada ladang ke?"

D : "Taklah kak. orang punya. Saya teman mak. Kesian mak pergi takde kawan."

A : (Ya Tuhan, jujurnya budak ni.)

D : "Ayah kerja jaga. Mak kerja toreh getah. Adik-adik saya semua pandai toreh getah. Sabtu Ahad tak sekolah kitorang toreh getah."

A : (Aku tak boleh nak tanya dah. Sedih bercampur baur. Masih ada budak yang sejujur ini yang nak toreh getah masa cuti semester.2012 kot.)

D :  "Saya dah ada pisau toreh getah sendiri tau kak. Hehe."

A : (Terus berdoa. Syukur sangat-sangat dengan apa yang dah aku kecapi sampai saat ini. Bila dibandingkan, masih ada lagi orang yang lagi susah daripada aku.)



p/s : Ya Tuhanku, permudahkan perjalanan si kecil ini. Mudah-mudahan dia kuat dalam menghadapi hidup yang akan datang.