30 September 2011

Tingkat Dua

Assalamualaikum.

Sari berita penting.
Oh, saya pernah berangan nak jadi seorang pembaca berita dulu.
Pastu nak TV3 je plak tuh. Wahahaha. berangan kau! :p

Entri hari ni agak emosi.

Saya bersyukur kerana sejak kecil umi didik saya supaya berdisiplin.
Tau kemas rumah.
Tau kemas dapur lepas masak.
Tau susun pinggan mangkuk dengan kemas.
Tau sapu rumah tiap-tiap minggu.
Tau kemas bilik air selalu.

Saya tak suka kotor-kotor lepas masak.
Saya tak suka basah-basah kat lantai lepas basuh pinggan.
Saya tak suka rumah habuk-habuk.
Ye. Saya memang CEREWET selepah-selepah ni.

Saya berharap sangat kawan serumah saya nampak entri ni dan baca.
Lalu faham dan tolong saya.
Saya dah penat.
Saya bukan orang gaji tau kat rumah ni.

Mengeluh tak baik untuk kesihatan.
Tapi adakalanya.
Saya terpaksa luahkan.
Sebab saya tak dibayar untuk jadi orang gaji.


p/s:harap-harap kalau dapat rumah baru, taknak ada housemate. cukuplah.

2 comments:

BalkisMR said...

same la dgn aku shidah... mcm bibik je. bdk bilik buat dek je. tdo dlm habok tebal pon tak kesah agak nye.. nk tunggu org buat,, mmg tak akan dibuat pon. huhu

Anonymous said...

awk ni ke yg di blacklist oleh perfumed rack....

sy pn senasib dgn awk,,,tp sy kena dgn seller lain...

malu arr......dia letak nama dn alamt sy kt blog dn hebahkn citer sy kt fb dia,,,

tp pk2 balik...bkn ada org kenal sy pn event dia mewar2 kn identiti sy kt dunia maya ni...