18 August 2009

Saya suka BERSIH, anda suka KOTOR kan?


Rasanya kerajaan kene tetapkan setiap graduan yang habis belajar kena ada sifat BERSIH dalam diri.. Tak guna belajar tinggi-tinggi, ada diploma, degree ke, master ke tapi sangta PENGOTOR. Apa susah sangat ke nak sama-sama bersihkan dapur kat ofis ni? Nak harapkan makcik cleaner memangla berulat sampah tu. Hei, tolongla bukak mata sikit..

1. Apakah tak nampak lampu terpasang kat dapur dengan keadaan terang benderang ngan cahaya matahari?
- Kalau dah sah2 pagi buat air, tolongla matikan suis lampu.. Takkanla saya hari-hari nak check da tutup ke belum..
2. Kalau dah lalu nampak kipas terpasang, tak boleh ke tutup?
- Kipas tu bukan otomatik terpadam ye bila xde orang..
3. Kalau keluar dari tandas, tak bolehkah bagi selipar atau kasut tu kering dulu baru pijak lantai?
- Ni tapak dah hitam, pijak2 lantai.. Pastu buat2 tak nampak lantai kotor..
- Dengan penuh pengharapan, mengharapkan lantai tu akan bersih dengan SENDIRINYA..

Saya sangat GERAM dengan keadaan dapur hari ni..
Tolongla.. saya sangat banyak kerja sampai bawak kerja balik rumah, tapi xde ke belas kasihan
daripada semua pekerja untuk sama-sama bantu saya bersihkan dapur DANAU?

-mengharapkan keajaiban yang DORAEMON akan bagi penyapu dan mop ajaib!
-nasib baik saya xde kamera untuk menangkap keadaan kotor dapur DANAU..
-Dahsyat! maha dahsyat!
-Gambar di atas tiada kaitan..

No comments: