10 November 2009

Kisah Awan dan Mentari


Zhuhainie Zull Kafli
Shida!!! awan da nampak simfoni kamu..benar, mmg indah simfoni itu..andai awan belum punya pelangi, pasti hati awan terpikat dengan simfoni! awan angkat tangan mengalah dan tersenyum sendirian..awan akur klu mentari memilih simfoni menjadi pilihan hati.. =)

Rashidah Rashed
Adoi...kata-kata kau buat aku terpaku sekejap... sampai tak mampu nak membalas..Hehe..Awan dah nampak simfoni aku? Aduhai..kalau benar begitu, mengapa mesti awan mengalah? Biarlah simfoni menjadi peneman hati..xbolehkah begitu?

Zhuhainie Zull Kafli
Wah, terpaku ye mendengar aku bermelodi menutur bait- kata?he3..Awan mengalah kerana dihati bertemankan Pelangi dan Awan pasti Mentari pastikan tersenyum dan menari mendengar Simfoni berlagu kaseh.

Rashidah Rashed
Hahaha..Andai simfoni pandai berlagu kaseh, pasti aku insan pertama yang tertawan.. Sedangkan melihatnya melantunkan bait nada-nada indah buat aku terpaku sejenak, apa lagi melihatnya melagukan kaseh.. Indahnya saat itu..


Zhuhainie Zull Kafli
Namun aku musykil..apa gema lagu kasih Simfoni akan berbunyi seperti mereka2 yg pernah kita kenali,penuh dengan melodi tanah tumpah darahnya? gema yang melemaskan dan merimaskan..Kadang2 aku terfikir.apa gema dan melodi itu bakalan menjadi penawar rindu dihati atau suatu kekurangan yang terpaksa diambil terima walau hati tak mungkin terima rela..hu3

Rashidah Rashed
Andai melodi itu melemaskan, aku seperti pasrah dan rela..Kerana bila hati sudah terpaut, apa saja melodi yang dimainkan simfoni akan juga melekakan aku, akan juga menjadikan aku bagai di awangan mimpi. Sedangkan aku seharusnya berpijak di Bumi yang nyata.. Wahai awan..kadang-kadang melodi itu boleh menjadi sakit untuk diterima..tapi kadang-kadang ia juga boleh membuatkan hati buta untuk menilainya... :

Zhuhainie Zull Kafli
Untuk hati sesuci dan seikhlas Awan dan Mentari pabila menyinta, bukan wang ringgit yg dicari tapi kasih suci Pelangi dan Simfoni buat peneman dikala ini.Namun kasih dihati kita yg pernah terguris dek Monyet, Monkey, Ketam, Katak, Kambing, Raccoon dan byk lagi menjadikan kita sangsi dengan keindahan kasih yang terbuka luas di depan mata.Cukuplah andai Pelangi dan Simfoni mengasihi kerana kilauan sukma yang suci.Mmg benar kasih Awan dan Pelangi menjadi cemuhan teman2 alam,namun asalkan Pelangi mahu berusaha untuk lebih berjaya, Awan terima dengan hati yang terbuka..*akhirnya Awan menghidu indahnya kasih yang tercipta,kasih yang indah dari yang biasa* =)


Rashidah Rashed
"akhirnya Awan menghidu indahnya kasih yang tercipta,kasih yang indah dari yang biasa"... indah benar perasaan sukma mu itu.. andai benar Awan dapat menghidu, biar Mentari berikan cahaya yang mencukupi.. Biar pelangi dapat menceriakan hari mu.. Biarkan pelangi berterusan memberikan yang indah untuk hari-harimu.. [^.^]...

Zhuhainie Zull Kafli
Aduhai Mentari, indah sungguh bait2 doamu itu.Kuharap Simfoni akan sedar akan kasihmu dan menyanyi lagu rindu buatmu..biar Mentari sentiasa menyinar memberi harapan utk alam..Kerana tanpa Mentari,tak kan wujud Pelangi untuk Awan bermadu kasih..=)

Rashidah Rashed
Benar...tanpa Mentari, xkan wujud Pelangi untuk Awan bermadu kasih. Andai simfoni itu menyedarinya, pasti mentari bersemangat untuk menyinar hari-hari Pelangi dan Awan. Andailah simfoni menyedarinya...[^.^]

Zhuhainie Zull Kafli
Jgn putus berdoa pada Yang Esa biar terbuka pintu kasih Simfoni.Awan mendoakan yang terbaik buat Mentari.Wahai Simfoni,apa kau tak tahu atau buat2 tak tahu akan kasih Mentari padamu???

Rashidah Rashed
hahaha...Sudah, sudah, sudah... Kata-kata Awan itu bagai sudah tiada lapisan atmosfera yang melapisinya..Pasti Mentari akan malu nanti..Pasti Mentari akan hilang kuasa untuk menyinari hari-hari Awan dan Pelangi...

p/s: Bicara kami tentang Awan, Pelangi, Mentari dan Simfoni. Sangat indah bukan? [^.^]

No comments: