01 September 2009

Saya sayang Johor, tapi saya suka Melaka

Saat ni saya xpasti status saya..
Rasa macam bersemangat.. Tapi sudah rindukan rumah di Jb..
Seawal pagi saya sudah meninggalkan ayahbonda tercinta demi hari ni hari Selasa.. Owh, cuti yang panjang sangat menyeronokkan.. Paling panjang sejak bergelar pekerja cemerlang Danau ni...

Owh, saya pasti rindukan suasana berbuka puasa yang agak berkejar2an tiap2 petang.. Dan saya pasti rindukan suara pak imam di surau depan rumah.. Sangat seronok berkumpul ramai2 dengan kawan2 bonda.. Duh! Kapan mau pulang lagi sih?
Ramadan dah menghampiri ke 11 hari.. Masuk ke hari 15, pak imam pasti alunkan doa qunut masa terawih nanti.. Owh, saya sangat rindukan saat-saat manis itu.. Harap2 saya masih berkesempatan merasai saat2 itu di rumah ayahbonda..
p/s: Mood saya hari ni sangat tenang..seperti kanak-kanak di atas...

4 comments:

etomyam said...

Salam...kedua-dua Johor dan melaka sama indah....asalkan dalam satu Malaysia, semua ok je heheh

Ichi said...

hehe..betul tu..saya xboleh nak menidakkan baik Johor dan Melaka..

"saya sayang Johor tapi saya suke Melaka"

m i r a said...

kak,
meh balik lagi ;)

Ichi said...

wah..mahsyuk gitu kalo balik lagi!hehe